TRILOGI NGERI | Review Fixi

Saturday, January 02, 2016

Assalamualaikum


Happy new year guysss! Finally dah masuk tahun 2016. Well haraplah banyak kenangan pada tahun ni.

Now,oleh kerana aku terlampau rajin so aku nak review novel fixi. Mungkin ramai yang dah baca kan trilogi ngeri #1 #2 #3 ? Aku baru je habis khatam trilogi ngeri #2 Mangsa.


Yang sambungan ketiga belum beli lagi -.- Actually aku start obses dengan fixi ni sejak bulan march 2015. Dah banyak buku fixi yang aku beli tapi aku terpaksa stop beli pada pertengahan tahun,alasannya nak focus dengan study. kahkahkah



You know what? Aku menyesal gila beli awal buku ngeri tu sebab sekarang cover depan buku ni dah ditukar pffff 

yang ni cover baru.



  

Tapi takpelah janji kandungan sama kan? Hahaha

Novel ngeri ni best sebab tak ada part yang "pelik-pelik" just pasal cara pembunuhan tu je yang seram sikit. Tragis sangat cara diorang bunuh tu sampai aku pun dok terbayang-bayang. Ending novel ngeri ni je yang buat aku tak tersangka yang Rehan pun bersubahat dalam semua pembunuhan tu. At first,Rehan rakam aje tapi lama lama dia pun macam ketagih nak rakam aksi pembunuhan tu,puas katanya. Erhhhh seram kot orang yang macam ni. 



  

Sambungan yang kedua pulak. Baru je beli minggu lepas . Sambungan yang kedua ni adalah part yang tidak sepatutnya dibaca oleh budak umur bawah 18 tahun. Aku buat tak tahu je

At first aku fikir watak utama dalam novel ngeri yang first iaitu Samuel & Joanne ada dalam sambungan ni tapi rupanya sambungan yang ketiga (Obsesi) baru lah diorang muncul.

Sambungan yang kedua ni mengisahkan orang baru pulak iaitu Nazwan dan Natalia yang merupakan BFF & FWB. Tahu apa FWB? Friends With Benefit. Fahamkan je lah ye haha

Serious sambungan yang kedua ni lagiiiiiiiiiiiiiii lah seram,i mean pembunuhan dia. Dan korang tak akan percaya siapa watak Jo dalam novel ni ahahahaha kalau nak tahu baca lah ye?

Rehan tu semakin menjadi pulak obses dia nak rakam aksi pembunuhan. Aku tak dapat nak bayangkan kalau wujud orang yang macam ni.

Aku tak nak review dengan lebih detail sebab tak nak jadi spoiler hahaha


 

Sambungan yang ketiga ni aku belum beli so ......... to be continue dulu 





See the difference between buku lama & baru? Huwaaaaaaaaaaaaaaaa you feel me?? Sakit hati aku











8 comments

  1. eh bestnya! never owned one sebenarnya :-( ala dah la fav genre omdjnjsgcdgg

    ReplyDelete
    Replies
    1. grab one qila! haha comfirm tak akan menyesal :P

      Delete
  2. peh. mcm best je. nak cari lah novel ni ! :D

    ReplyDelete
  3. Haritu jmpa novel ni tapi xbeli sbb tkut tak best..
    *setakat hari ni novel fixi mmg ok best . :D

    ReplyDelete
  4. hmm ramai da cakap buku fixi ni best. nak kene try baca ni, tunggu duit ramai sikit

    ReplyDelete
  5. Ala-ala.. baca review nie macam nak beli je sambungan dia.. Sha dah baca ngeri.. memang best.. sambungan yg kedua dan ketiga je tak baca lagi..

    ReplyDelete