Finally,2015 Photobook!

Thursday, January 28, 2016

Assalamualaikum


1 minggu yang lepas aku ada order photobook malaysia ni kat lazada. Ada promotion so beli je lah.
RM10 je ,original price is RM89. Softcover :)




Lepas dah settle payment,the next day diorang akan bagi voucher code kat email. So dah boleh start mula design your own photobook dah kat http://www.photobook.com.my/.


Serious lah aku cakap,kalau korang jenis yang otak tak kreatif macam aku ni memang perlukan masa sampai 3 hari nak fikir layout nak macam mana. 40 pages okay? Memang ada je yang dah tersedia layout,korang just tinggal nak letak gambar tapi bosan lah jugak tengok layout yang sama so kena lah perah otak fikir lagi. Last minute baru teringat nak search layout kat google. Jeezzzz


Aku stress oi buat benda ni,siap sakit tulang belakang lagi nak duduk hadap laptop. Nasib baik internet laju je kalau tak lagi terseksa aku. 


Lepas settle je semua terus click order! Ingatkan tak ada benda lagi yang kena bayar tapi terlupa pulak dengan shipping price dia T_T  rm12 kalau tak silap. So bayar lagi.


Dah selesai order tunggulah dalam 3/4 hari macam tu.



Finally :)



Yang ni aku guna layout depan yang dah tersedia ada .





Kalau kawan aku nampak ni habis aku -.-



Okay lah tu je gambar yang aku dapat sharekan. hahaha sorry.

Overall,memang cantik. Softcover kan . Oh ya yang aku beli ni size dia 8" x 6" small landscape.
Akhirnya,dapat jugak setelah aku berperang selama 3 jam edit semua ni. Fuhhhh


Hujung tahun ni nak buat photobook 2016 pulak. Takpe,kumpul je gambar banyak-banyak. Untuk kenangan kan .



p/s : cantik tak watermark? hahahaha thanks again Kak Bv.

8 comments

  1. Saya suka simpan gambar hard copy. Senang nak tengok. LAgi nostalgik

    ReplyDelete
  2. wow, opi pun selalu shooping kat Photobook :) yeayyy, ada geng. *high five*

    ReplyDelete
  3. Eeee bestnyaaa! Tak pernah la pulak nak try beli photobook ni. Gitu rupanya kita kena design sendiri eh. Lagi lah tak reti huhuhuuu T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg kena design sendiri kak. mula2 susah jugak tapi lepas tu dah terer dah hahah

      Delete
  4. gilaaa murah...cantik pulak tuuu. kos rm22 kan in total? gilaaa murahhh..ee geram pulak rasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup. hehe try lah beli kak. berbaloi jugak :) hee

      Delete